Sydney is werelds

13 november 2013 - Adelaide, Australië

We zitten nu op de Domestic Airport van Sydney. Het is hier net zo druk en groot als een gemiddeld internationaal vliegveld in Europa! We gaan terug naar Adelaide. Klinkt niet logisch maar toch was het de bedoeling. Ons tweede deel van de reis gaat beginnen. Eerst nog even ons ervaringen van Sydney.

Sydney: te groot en te mooi voor 1,5 dag. De eerste middag en avond door het ongure gedeelte (Sydney is een wereldstad!!) van Woolloomooloo naar het centrum gelopen. De enorme Cathedraal is een miljoenen stad waardig. Vervolgens alleen een beetje stad en Hydepark gesnoven (incl. diverse wijnen en een diner met twee reisgenoten: Els en Willem). Vervolgens zonder genaaid te zijn door de hoerenbuurt naar het hotel. De andere dag lekker gewandeld door Woolloomooloo (maar dan de gurebuurt), de botanische tuin (huge again) naar het Opera Huis. Daar tig mooie foto's gemaakt, een interessante en mooie guidetour! Daarna (per ongeluk) een mooie boottocht gemaakt naar Manly. Ik had gevraagd naar de ferry naar Sealife. Blijkt Sydney twee vestigingen van Sealife te hebben. Eén in het centrum (waar wij naar toe wilden en één in Manly. Manly was 45 minuten varen (en natuurlijk 45 minuten terug), door de delta van de Parramatta River. Het was per ongeluk prachtig en we hoefden geen stap te verzetten om Sydney en nog veelmeer op een zeer bijzondere manier te zien! Vervolgens lekker wat lopend sightseeingen door we moeten zeggen mooie en bijzondere stad Sydney. 's Avonds samen met de groep ons galgenmaal gedaan in een Italiaans restaurant. En eindelijk we zijn genaaid. 19 personen in één keer was blijkbaar genoeg om te zorgen dat we heel snel een breisel voorgeschoteld kregen en een lekkere wijn van 52 dollar per fles. De uiteindelijke rekening voor ons was ruim over de 100dollar! Dus wat de hoeren niet voorelkaar kregen kreeg de Italiaan wel gedaan: we zijn genaaid!! De volgende morgen stond in teken van afscheid nemen van de groep en op naar Adelaide voor deel twee. Ondanks dat de groep niet echt hecht was ben je na 4 weken samen reizen wel enorm gewend aan elkaar geraakt. Met een paar mensen hebben we een hele goede band gehad! Het was dus ook best wel emotioneel af en toe. OP NAAR ADELAIDE EN KANGAROO ISLAND!!!

1. Bas:
    13 november 2013
    Ha Lies & Andrew, leuk om jullie indrukken vanuit Down Under te lezen.
    En inderdaad, Sydney vind ik van alle bezochte wereldsteden nog steeds een van de leukste en mooiste. Wij waren er een week, en zelfs dat was niet genoeg! :-)
    Geniet van de Grampians en uiteraard Ballarat!
  2. Alex Huijskes:
    13 november 2013
    Lijkt me geweldig om zo,n flesje wijn te preoven en of je dat ook merkt dat de wijn duur en tevens goed is, geldt ook voor een duur vrouwtje hoeft niet altijd goed te zijn.
    Boot tochtje was zo te merken de moeite waardt geniet er samen nog maar even van het vliegt om zo,n geweldig avontuur.
    vr gr Alex en Wouke