De Aussies en wij

19 november 2013 - Hong Kong Int Airport, China

De Aussies is een verzameling van heeeeel veeeeel culturen (heel veel Aziatisch)! Op de Aboriginals na dus allemaal immigranten! Waarschijnlijk om de reden dat zijzelf ooit in de omstandigheden waren dat ze afhankelijk waren van de gastvrijheid van anderen zijn zij de gastvrijheid zelf! Waar je ook komt ze zijn echt geïnteresseerd in jou persoonlijk, willen je helpen en laten voelen dat je welkom bent. Kijk je een keertje naar een straatnaambord en ze vragen of je misschien geholpen wilt worden in het zoeken naar de weg. dat geldt natuurlijk helemaal als je op een kaart staat te kijken. Er waren best wel uitzonderingen maar dat waren er voor ons misschien 3!!

Wat erg opvalt is dat de natuur en dus de flora en fauna overweldigend exotisch bijzonder is en de leefomgeving erg westers netjes, gestructureerd en opgeruimd is. Dit in tegenstelling tot Azië en Afrika!

Voor de duidelijkheid ik (Andrew dus) heb geen neigingen om te immigreren maar ik zou hier zonder problemen kunnen wonen! Ik ben echt een beetje veel thuis geweest! Australië zit in mijn hart, het was te zien aan het huppelen dat ik deed bij de bijzondere wandelingen en belevenissen, oftewel elke dag!!! Lies is volgens mij ook wel een beetje verliefd geworden op ......!!

Thuis voeg ik foto's toe bij de verhalen!!

We zitten nu op Airport Melbourne voor de lange terugreis vua Hong Kong naar Nederland! Tot binnenkort!!!!!!!

1. Maaike:
    19 november 2013
    Geweldig om jullie reis te hebben mogen volgen.
    Met mijn ogen dicht was ik eigenlijk ook op reis.
    Dus jullie hebben een fantastische beschrijving gegeven.
    Heel veel succes met de terugreis en tot gauw .
    Groetjes Henk en Maaike
  2. H.assinck:
    19 november 2013
    Het gevoel van " 'n beetje (veel) thuis ken ik, maar dan van een ander land", mooie verslagen, als jullie ONZE hondjes komen ophalen om bij julliete logeren praten we verder, goede reis (maar die zit er al bijna half op)
    Lida e Harrie
  3. Pieter en Helma:
    Hoi Lies en Andrew,
    Fijn dat jullie zo enorm genoten hebben! We zijn erg benieuwd naar de foto´s
    Een goede terugreis gewenst!

groetjes, Helma en Pieter
  4. Hans:
    19 november 2013
    Wat een verhalen!! Heel leuk om jullie belevenissen te kunnen en mogen volgen. Een heel goede terugreis gewenst en tot gauw.
  5. Sjaak:
    20 november 2013
    Hoi Lies en Andrew,

Leuk om jullie verhalen en daarmee de toer door Australie te kunnen volgen. Ieder mail met jullie belevenissen wachtte ik met spanning af. En je reis afsluiten met de ontmoettingen met je oude buren moet volgens mij, uit jullie verhaal te lezen een top afsluiting zijn geweest. Goed vlucht.

Grt. Sjaak