Melbourne naar Sydney

8 november 2013 - Canberra, Australië

Eindelijk weer een berichtje. We zitten nu in Sydney en kijken vanuit onze hotelkamer op het Operahouse!

Melbourne vervolg: Na het bezoek aan het Immegratiemuseum zijn we naar de biep geweest. Het is een impossant mooi gebouw met tevens veel kunst. Natuurlijk was het er druk met computerende (toeristen)mensen. Ook voor het gebouw was heel veel leven. Na een lekker diner met onze stadsgenoot Willem en zijn zus Els hebben we op de terugweg naar het hotel nog een prachtige nachtfoto van het stadsgezicht van Melbourne gemaakt. Voor Melbourne moet je een week uittrekken om deze stad een beetje te bekijken en beleven. Helaas we moeten door!!

Beechworth: Het zijn dagen van veel kilometers maken en af en toe een stop in een kleine plaats waar altijd wel iets te zien is, maar echt bijzonder is het allemaal niet. Zo ook Beechworth en Glenrowan. Glenrowan is de thuisplaats van de legendarische Australische Robin Hood Ned Kelly. Echt een hoogtepunt!!????

Canberra: Deze nieuwe stad is de hoofstad. Wat hier vooral opvalt is dat alles groter is dan groter. Het Oorlogsmonument slaat echt alle oorlogsmonumenten hiervoor. Het is niet alleen zeer groot maar ook zeer oorlogsminnend in plaats van we willen eigenlijk geen oorlog meer. Alle schoolkinderen (en er waren er heel veel) krijgen ons inziens een iets te mooi oorlogsbeeld voor geschoteld. ook het Parlaiment House is echt HUGE! Er was een mooi oud parlementsgebouw maar er moest een nieuwe komen. Voor 22 miljoen inwoners hebben ze wel gezorgd dat de regering er comfortabel bij zit. Ook zijn we naar de mooie National Gallery geweest. Prachtig kunst! Canberra is modern maar heeft voor ons totaal geen sfeer!

Katoomba: Oftwel de Blue Mountains. Van alle branden die er zijn geweest hebben we alleen van een afstandje wat kunnen vernemen. In de Bleu Mountains hebben we een grot bekeken en natuurlijk de Three Sisters en diverse watervallen tijdens een prachtige wandeling!

De laatste week stond weer vooral in het teken van veel kilometers maken en veel onderweg zien. In Sydney gaan we de highlights ervaren en zondag vliegen we terug naar Adelaide en begint ons avontuur naar back to the roots! We kijken er enorm naar uit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harry Strackx:
    8 november 2013
    Probeer ook een wandeling over de boog van Sydney harbour bridge en bezoek China Town eens Kijk ook eens in de reizigerstunnel bij het station van Sydney daar staan enkele mooie plaatjes in van onderhoudsmachines, heel veel plezier!
    Groetjes Harry