Ballarat en Wendouree MIJN (Andrew) ROOTS

19 november 2013 - Hong Kong Int Airport, China

Eindelijk na 51 jaar weer terug in mijn geboorteplaats en eerste woonplaats!! Ten eerste hebben we zelf op zondagmiddag het centrum van Ballarat verkend. Ik had er minder van verwacht, oftewel het viel enorm mee. Redelijk veel mooie gebouwen, redelijk veel groen, redelijk veel sfeer, mooi station, mooie banken en natuurlijk de Aussies (over hen later meer)! Het plan voor de avond was een wijntje in het hotel, dan een restaurant opzoeken en slapen. Ook zouden we vanavond met Carla (onze oude buurmeisje) contact hebben om voor de dag erop af te spreken. Het kon niet eerder omdat Elly (oudere zus van Carla) en Graham 3 dagen naar een oldtimermarkt waren en zondagavond pas terug zouden zijn. Tijdens ons wijntje in het hotel kregen we een briefje om Elly te bellen. Ze waren net thuis maar wilden ons de zelfde dag nog zien. Ze kwamen ons om 7.30 pm ophalen (dus snel in het hotel gegeten)! Ik heb geen enkele herinnering meer aan Australië en dus ook niet aan Carla en Elly. Echter de ontmoeting met Elly (74 jaar) en Graham (77 jaar) was super warm en vertrouwd!  Ook later die avond de ontmoeting met Carla (ik dacht 6 jaar jonger dan Elly) was zeeer warm! Peter -de man van Carla- is minder extravert, hij blijkt depressief te zijn. Kortom Lies en ik waren thuis!! We kenden natuurlijk de moeder (tante Lena) van C&L wel een beetje (een paar keer in Nederland gezien) en dat was ook altijd al een zeer hartelijke, warme vrouw. Bij Elly thuis lekker genoten van een lawine aan verhalen en persoonlijke informatie (de kinderen, kleinkinderen, vrienden, de vakanties, etc.). Wij blijken in het hotel te slapen waar de dochter van Ellt en schoonzoon eigenaar van zijn. Zij kopen oude panden op knappen deze op en verkopen of verhuren deze. De volgende afspraak is morgenochtend om 10.30 uur dan komen Carla en Elly ons ophalen in het hotel om alles te laten zien wat we willen. We dachten dat zal ongeveer 2 a 3 uur duren maar integendeel we waren 's avonds om 22uur weer terug in het hotel!!! Elly reed en Carla en Elly vertelden in geuren en kleuren waar de Ecken hebben gewoond, naar school zijn gegaan, waar ik geboren ben, het bedrijf van Graham (hij werkt nog steeds), wat Ballarat en Wendouree allemaal te beiden heeft, Lake Wendouree, de Botanic cardens, waar we gingen zwemmen. Na de rit het huisje ????? (foto's) van Carla en Peter bekeken en vervolgens lekker en gezellig BBQ'n bij Elly en Graham (ook met C&P). Een betere afsluiting van onze vakantie hadden we niet kunnen bedenken! Met name Elly is een super warme gezellige tante. Zij bracht ons terug naar het hotel en ondanks de korte ontmoeting viel er toch een enkel traantje (natuurlijk alleen bij de dames!?).

Morgen back home???!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian:
    19 november 2013
    Wat een mooi warm verslag!! Voor later een goede terugreis gewenst
  2. Marius en Regie:
    20 november 2013
    Hoi,

Heel herkenbaar het ontvangst door Elly en Carla. Mensen waar je inderdaad direct een klik mee hebt en Elly is inderdaad net een tante van vroeger. Fijn dat ze ook voor jullie de tijd hebben genomen. Wij zijn zeer benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Binnenkort maar een avondje voor uittrekken. Sterkte met het afkicken en tot gauw.

Marius en Regie