Kangaroo Island

13 november 2013 - Adelaide, Australië

We zijn 14 oktober vertrokken vanaf Schiphol en 11 november voor 2 dagen naar Kangaroo Island. We zijn dus 4 weken onderweg en hebben nog twee weken vrij en nog 1,5 hier in Australië wat voor ons (en voor de meeste mensen) ongekend lang is! Zoals jullie tot nu toe hebben gelezen is dit de vakantie die we verwacht hadden, DUS ZEEER BIJZONDER!!!

Kangaroo Island We werden om 6 uur 's morgens bij ons hotel afgehaald om vervolgens heel Adelaide door te rijden om mensen op te halen voor allerlei tochten op Kangaroo Island. Meerdere bussen brachten veel toeristen naar de ferry in Cape Jervis (106 km rijden). Om vervolgens 1 uur met de boot te varen naar Penneshaw op Kangaroo Island. Daar stonden kleine busjes van diverse maatschappijen om al die toeristen op verschillende manieren het eiland te laten beleven. Door het eilandkarakter is hier bijzondere en unieke fauna en flora! De Kangaroos en koala's  zijn bruiner omdat het gemiddeld hier kouder is dan in de rest van Australië. We gingen met een internationale groep het hele eiland over. Een geweldige guide (Kate) wist met haar enorme enthousiasme (bijna ADHD) geweldige verhalen en achtergronden te vertellen over het eiland, de inwoners, de flora en de fauna!! Tevens was het leuk om andere mensen te ontmoeten uit heel de wereld. Ook was het heel goerd georganiseerd! Geweldig lekker eten en leuke activiteiten! Na twee hele lange dagen enorm genieten van Kangaroo Island (wat een prachtig eiland!!) waren we om 23.15uur thuis (??) in ons hotel. Jullie moeten weer wachten op de foto's!! Vandaag nog een dagje in Adelaide (de was, de blog, sightseeing, hapje, drankje, slaapje!). Morgen met onze huurauto naar de Grampians. We hebben daar 3 overnachtingen. We zullen best wel wat gaan bekijken (en er valt veel te zien en te beleven hebben we al gehoord) maar een dagje rust kan ook geen kwaad! Daarna echt back to the roots!!!!!

1. Marius en Regie:
    13 november 2013
    Hoi Lies en Andrew,

De Grampians zijn echt een mooi toetje. Mooie vergezichten en ook een mooie waterval (MacKenzie Falls) en op sommige plekken veel bijzondere vogels, maar die heb je elders ook wel gezien. Je kunt er ook eindeloos wandelen en de weg kwijtraken. Daar weten Bas en Tim het nodige van. Kortom ik denk ook een mooi gebied voor jullie. Geniet er nog even van en laat Ballarat even goed op je inwerken. Geen bijzondere plaats, maar wel speciaal, dus de moeite waard om even bij stil te staan. Enne, wij zijn benieuwd naar alle foto's.