Adelaide naar Melbourne

4 november 2013 - Melbourne, Australië

31 oktober Adelaide

Yvonne heeft in haar bovenarm en schouder zo'n 20 breuken. Ze heeft1 november een nieuwe schouder en -kom gekregen!

Adelaide is prachtig, schoon, sfeervol en overzichtelijk. We hebben lekker rustig aan gedaan ondat we 10 november hier weer terugkomen. Het enige wat we hebben bezocht is het Ayers House. Henry Ayers was een ongeschoolde Engelsman die zeer succesvol was en daarom is .o.a. een Rock naar hen vernoemd!?

1 november: Op weg naar Robe

Via Hahndorf (Duitsland in het klein) en de ferry over de Murray river gereden naar Robe. Dit was de minste dag van de vakantie. Maar dat hoort er ook bij! Het hoogtepunt kwam 's avonds bij het diner, heerlijk bij typische Italianen genoten van super vispizza, lasagna en tiramisu!

2 november op naar Warrnambool

Vandaag veel moois gezien: Beachport, Blue lake, Bridgewater bay en nog veel meer. Tevens de Flying doctors in actie gezien. Drie motoren met vijf personen met teveel coke op (gesnoven en niet gedronken) hadden een flinke klap gemaakt. We moetsen daar 1,5uur op wachten (foto en film later). Hierdoor een boottocht gemist. In Towerhill park hebben we de eerste 3 Koala's live gezien. Live wil ook zeggen dat er één heelveel en lang zat te pissen! Staat goed op de foto!

3 november: Great Ocean Road naar Melbourne!

Deze dag was dreigend bewolkt met veel wind' dus grote golven en mooi (zon)licht! Kortom de mooiste omstandigheden om alle Apostelen en nog meer te zien in een enorme branding! Onze reisleider had mooie plekjes voor ons uitgezocht! Het was wel veel in- en uitstappen maar het was prachtig. Ik weer lekker veel getraind om maar geen mooie lookout te missen! Onderweg naar Melbourne heel vaak de afslag naar Ballarat gezien! Het kriebelt maar daar gaan we 17 novenber pas naar toe!

4 november tot noon in Melbourne

Wat een indrukwekkende stad is Melbourne! Het is echt een wereldstad met enorme hoge gebouwen, maar ook veel monumenten. Wat ons sowieso opvalt zijn alle oorlogsmonumenten in Australië (voor ons gevoel veel meer en groter dan in Nederland). Die van Melbourne slaat tot op heden alle! Vanochtend naar het Immigration Museum geweest. Ik moet zeggen dat mijn verleden vandaag echt meer inhoud heeft gekregen. Australië is natuurlijk een land van immigranten, maar in zo'n museum krijgt het gezichten en verhalen! Ons verhaal kon ik zo uit een computer halen (alle informatie die Jeroen ook al voor ons gevonden had). Op de site waarop ik zat is waarschijnlijk meer te halen, maar dat bewaar ik voor thuis! Ik heb een klein traantje in het museum gelaten!! Ik ben trots en blij dat ik in Australië geboren ben. De Aussies zijn trouwens echt vriendelijk en behulpzaam!!

Koffie: Hans en Agnes hadden gemeld dat de kofiie zo zo zou zijn. Het tegendeel is waar. Ze hebben heerlijke koffie en altijd met veel zorg gemaakt. We hebben diverse keren vertraging opgelopen als er voor 20 personenen koffie gezet moest worden. Ook opvallend is hoe meer in de Outback hoe beter de koffie!!!!

Australia we love you!!

1. Hans en Agnes:
    4 november 2013
    Hoi Andrew en Lies, misschien hebben ze geleerd hoe ze koffie moeten zetten hebben ze tenslotte 13 jaar de tijd voor gehad haha. groetjes Agnes
  2. Marius en Regie:
    Hoi Andrew en Lies,

Ik ben even gaan zitten voor alle verhalen en jullie hebben al ontzettend veel gedaan. Ik hoop voor Lies dat ze net zo'n goede conditie heeft als Andrew. Vooral alle indrukken verwerken zal een hele toer zijn. Aan de koffie in Australië heb ik ook geen slechte herinnering, maar ook daar zal inderdaad voortschreidend inzicht gelden. Ik ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen en zeker wat Ballarat met je (Andrew) doet. Je start in dit leven krijgt dan waarschijnlijk ook nog mer gezicht.

Groeten,

Marius (en Regie)
  3. H.assinck:
    4 november 2013
    Met belangstelling lezen we jullie verslagen, geniet er van, we genieten van de hondjes je kunt er zo lekker langzaam me lopen.
    Lida en Harrie