Coober Pedy

31 oktober 2013 - Adelaide, Australië

De komende dagen staat in het teken van veel KILOMETERS maken! Vandaag een busritje van 750 km naar Coober Pedy. Onze nachtrust is redelijk kort en voor sommigen (o.a. Lies) ook nog slecht waardoor we maximal 6 uur slapen per nacht. Veel reisgenoten raken vermoeid en gebruiken deze dag om bij te slapen in de bus. Bij mij (Andrew dus) is eigenlijk het tegenovergestelde aan de hand. Ik bruis van de energie en het wordt steeds meer. Bij het klimmen en dalen stuif ik als een hinde over de rotsblokken, ik gebruik het als training en ben ik mijn conditie aan het verbeteren. Ik voel me super en geniet meer dan 100% van mijn geboorteland!!!!.

Het is verbazend dat je honderden km over 1 weg kunt rijden zonder huizen en minimaal ander verkeer te zien. Wat je veel ziet zijn dode koeien en kangaroos en autowrakken! Dit laatste omdat afslepen te duur is! We hebben tot heden nog geen levende kangaroo in het wild gezien!? De rit ging trouwens tegen verwachting heel erg soepel en snel! In Coober Pedy gebeurt het leven en dus ook wonen voor 90% onder de grond, gewooon omdat het hier gemiddeld heel erg warm en droog is . Alhoewel wij het geluk hadden om een paar regendruppels te hebben en een indrukwekkende zonsondergang. We hebben een rondleiding gehad in de een mijn en ook in een mijn geslapen. Heerlijk bed en temperatuur!

1. Alex Huijskes:
    31 oktober 2013
    Hallo Lies en Andrew,
    Jullie beleven erg veel en zien erg veel ik begrijp dat je minder slaapt als normaal en Andrew vandaar dat je je als een hinde gaat voelen en niet als een bok om over de rotsblokken te springen.
    Fijn om te horen dat het goed gaat nog veel plezier.

vr gr Alex en Wouke